Analýza vlivu zrychlení webu na byznys

Zjistěte, jak je rychlost důležitá
právě pro váš web.

Hlavním cílem této analýzy je získání dat o dopadu zlepšení rychlostních metrik na konverzní cíle vašeho webu.

U většiny webů totiž platí, že zrychlení zlepší také konverzní poměr. Je to vidět na jednom z výstupů této analýzy pro jeden velký český e-shop:

Skupina uživatelů s rychlosti načtení (metrika FCP) na hodnotě 0,5 s vykazuje trojnásobný konverzní poměr oproti uživatelům s hodnotou 4 s.

Korelace mohou být užitečné při optimalizaci rychlosti:

  • Dozvíte se, jak silná korelace byznysu a rychlosti u vašeho webu je a jaký je tedy konverzní potenciál v případě optimalizace rychlosti.
  • Zjistíte, které metriky rychlosti webu jsou pro váš byznys nejdůležitější. Díky tomu lépe zacílíme další optimalizace.
  • Tyto informace tvoří hypotézy, které je možné ověřit při následných A/B testech.

TIP: Znát metriky, které zvyšují konverze, se vyplatí. Optimalizací metriky LCP jsme například pomohli Livesportu zlepšit hodnocení webů v Google Ads a tím zlevnit reklamu.

Informace z analýzy vlivu zrychlení jsou důležitým článkem při budování firemní Performance Culture, kultury směřující k vyššímu důrazu na rychlost webu.

Analýzu vlivu zrychlení webu na konverze jsme v PageSpeed.cz vypracovávali pro zhruba dvě desítky větších klientů, mezi nimiž jsou například:

Sazka
Datart
Livesport

Co získáte v rámci analýzy?

Na konci zhruba měsíční práce očekávejte výstupy v podobě dokumentu, který kromě výše uvedeného obsahuje:

  • Odpověď na otázku, zda má rychlost webu vliv na váš byznys.
  • Nejdůležitější metriky a jejich optimální hodnoty.
  • Odhad vlivu zrychlení webu na konverze.
  • Analýza vlivu rychlosti na SEO a PPC.
  • Doporučení pro další práci na rychlosti.
  • Ověření dat z Chrome UX Reportu.
  • Data z detailního RUM měření.

TIP: Podívejte se na rozhovor s Martinem Michálkem o vlivu rychlosti na byznys webů v podcastu Socials.

Na co se při práci na analýze připravit?

  • Sbírání dat pro analýzu může trvat až tři měsíce.
  • Je nutné mít dobře nastavené měření SpeedCurve RUM a náš monitoring PLUS, s čímž vám pomůžeme.
  • Pokud ještě neměříte ve SpeedCurve RUM, je potřeba počítat s měsíčními náklady navíc (nižší jednotky tisíc Kč).
  • Nutná je součinnost vašich vývojářů a analytiků (většinou stačí jednotky hodin).