Často kladené dotazy

Ilustrace

Proč služba vznikla?

Web PageSpeed.cz se zrodil z dlouhodobé spolupráce Martina Michálka SUPERKODERS. Naší společnou vizí je zkvalitňovat uživatelský zážitek z procházení webu. Jsme přesvědčení, že rychlost webu na něj má velký vliv. Firmám tak zvýšení rychlosti přináší lepší plnění cílů jejich webů.

Jeden z nástrojů, který pro testování rychlosti využíváme, je PageSpeed Insights. Je to skvělá služba a výborný zdroj informací o rychlosti webu. Chybí nám v ní ale dva rozměry:

  • dlouhodobé sledování rychlosti
  • srovnání podobných stránek

V našem testeru rychlosti tedy můžete porovnat různé stránky a nechat si průběžně posílat e-mailem informace o tom, jak si stojíte.

Náš tip: Srovnejte váš web s konkurencí a v druhém testu si porovnejte rychlost různých vstupních stránek vašeho webu.

Proč mají testy některých webů delší historii?

Určitá URL už mohl zkoušet měřit někdo před vámi. Nebo my sami. V takovém případě máme dobrou zprávu – v testu vám zobrazíme celou historii tohoto měření.

Ve vašem testu pak mají různé weby různě dlouhou historii. Prostě jsme vás nechtěli připravit o zajímavá čísla z doby, kdy jste ještě tento test rychlosti nevytvořili.

Jak výsledky měříme?

Weby měříme pomocí PageSpeed Insights API, vždy v nočních hodinách přes Amazon Web Services. PageSpeed Insights API měří pomocí emulace zařízení Moto G4 a napodobuje rychlejšímobilní připojení 3G.

Co říká celkový výsledek?

Tester PageSpeed.cz vám pro zjednodušení vrátí tři možné stavy rychlosti hlavní měřené stránky:

  • Rychlý: „Stránka je dostatečně rychlá!“
  • Průměrná rychlost: „Stránka je jen průměrně rychlá.“
  • Pomalý: „Stránka je nedostatečně rychlá.“

Pro tento hlavní výsledek používáme čísla z uživatelských měření Chrome UX Reportu – Largest Contentful Paint, First Input Delay a Cumulative Layout Shift. Rychlost webu označujeme vždy podle nejhoršího z nich. Ano, je to jen zjednodušené hodnocení, i proto vám zobrazíme všechny metriky, jejich vývoj v čase a srovnání s konkurencí.

Jaké metriky měříme a jak jsou odstupňované?

Z uživatelských dat Chrome UX Reportu pak získáváme čísla pro Largest Contentful Paint (Největší vykreslení obsahu) a First Input Delay (První nečinnost procesoru) a Cumulative Layout Shift (Kumulativní posun layoutu) a strojem měříme Lighthouse Performance Score.

MetrikaRychlá
(zelená)
Průměrná
(oranžová)
Pomalá
(červená)
LCP (Largest Contentful Paint)méně než 2,5 s2,5 - 4 svíce než 4 s
FID (First Input Delay)méně než 100 ms100 - 300 msvíce než 300 ms
CLS (Cumulative Layout Shift)méně než 0,10,1 - 0,25více než 0,25
LPS (Lighthouse Performance Score)90 - 10050 - 890 - 49

V tabulce zobrazujeme 75. percentil pro sadu měření. Více o volbě těchto percentilů je v dokumentaci měřícího API.

Data z Chrome UX Reportu jsou pro posledních 30 dní od chvíle spuštění testu.

Proč udáváme čísla jen za test v mobilu?

Veřejné rozhraní PageSpeed Insights zobrazuje dva testy – mobil a počítač. My měříme jen mobily. Má to tři důvody:

  1. Právě u mobilních návštěvníků bývají weby výrazně pomalejší. Není to jen rychlostí internetu na mobilních sítích, ale také obvykle slabším výkonem přenosných zařízení.
  2. Většina dnešních webů má responzivní architekturu, takže vylepšení mobilního kódu přinese zlepšení i na desktopu.
  3. Uživatelé mobilů dnes u velké části webů tvoří většinu návštěvnosti a my si myslíme, že dříve či později začnou převažovat všude.

Pokud by vás přesto zajímalo, jak si stojíte na desktopu, otestujte si jej jednorázově na PageSpeed Insights.

Proč se občas liší čísla u vás a na PageSpeed Insights?

Pravidelně testujeme v nočních hodinách (pro Českou republiku), abychom omezili ovlivnění výsledků běžným provozem na webu. Test na PageSpeed Insights je vykonáván vždy v okamžik zadání. Data z Pagespeed API u nás neprochází žádnou další interpretací.


Další informace:

Zajímá vás ještě něco dalšího? Napište nám na info@pagespeed.cz